Wdrażanie systemu IVR – dlaczego warto?

Z pewnością, dla wielu osób irytująca jest sytuacja, w której łączą się z infolinią i telefon odbiera osoba, która nie potrafi kompletnie pomóc w rozwiązaniu danego problemu. Okazuje się, że dzięki systemowi głosowemu, sytuacje takie są coraz rzadsze. Jednakże, to nie jedyna korzyść wynikająca ze stosowania IVR.

Fachowa pomoc – jak umożliwia ją system głosowy?

System głosowy to zbiór nagrań, które odsłuchiwane są przez klienta po wybraniu odpowiedniego numeru. Dzięki tym nagraniom ułożonym w odpowiednich sekwencjach możliwa jest częściowa obsługa klientów bez kontaktowania ich z którymkolwiek z pracowników. Najczęściej, ogranicza się ona do wstępnego rozpoznania problemu, wyboru języka pomocy oraz poznania danych klienta umożliwiających jego identyfikację. Dzięki tym informacjom, klient nie jest łączony z dowolnym konsultantem, lecz z jednym z tych, którzy zajmują się właśnie problemami z kategorii wybranej przez klienta. Dzięki temu, nie tylko łatwiej jest załatwić cokolwiek na infolinii, ale również obsługa jest o wiele szybsza. Konsultant bowiem, posiadając odpowiednią wiedzę, rozwiązuje problem bez konieczności przełączania połączenia do innych pracowników, jak to często ma miejsce, gdy nie korzysta się z IVR.

Firma i pracownicy też korzystają

Nie ma wątpliwości, że klienci wolą korzystać z infolinii, na której działa system głosowy IVR. Jednakże, interaktywna obsługa to nie tylko udogodnienie dla klientów, ale również dla pracowników jak i dla całej właściwie firmy. Pracownicy mają bowiem mniej obowiązków i mogą być całkowicie skupieni jedynie na tym, aby kompleksowo rozwiązywać problemy klientów. Wszelkie sprawy formalne i organizacyjne załatwia za nich bowiem interaktywny system głosowy. Firma natomiast, pomimo iż wydaje pieniądze na zakup systemu, ostatecznie zwykle wiele oszczędza. Rzecz w tym, że dzisiaj interaktywny system załatwia sprawy, które kiedyś musieli załatwiać pracownicy. Dzisiaj nie ma już konieczności opłacania poprzez regularne pensje tych pracowników, co przekłada się na oszczędność.

Dodaj komentarz