Wdrażaj w swojej firmie skuteczny proces sprzedaży b2b

proces skutecznej sprzedaży

Szkoląc swoich pracowników musisz wiedzieć, jakie efekty chcesz osiągnąć. Twoi ludzie powinni poznać wiele różnych możliwości dojścia do tych celów, ale powinni wybrac jedną strategię, tę, którą uznają za najlepszą.

Naucz się i nie zapomnij

Wysyłanie pracowników na szkolenia to inwestycja, najpierw Ty płacisz za ich pobyt na szkoleniu, jednak później oni wracają do firmy z nowym zapałem do pracy oraz nowymi umiejętnościami, które na pewno przydadzą im się w pracy. Oczywiście wtedy, gdy ich nie zapomną. To częsty problem. Ludzie idą na jakieś szkolenie, nawet kilkudniowe, są pełni zapału, uczą się, starają, biorą aktywny udział w ćwiczeniach, w zajęciach, jednak po powrocie do pracy… nic się nie zmienia. Nigdy nie będzie to skuteczny proces sprzedaży b2b, jeśli będziemy mieli do czynienia z takim zachowaniem. Dlaczego tak się dzieje? A próbowałeś kiedyś zmienić swoje nawyki? Szczególnie te, które nabyłeś już dawno temu, na przykład na początku kariery. To zadanie bardzo trudne. Trzeba wiele determinacji i starań, by zrealizować swoje zamierzenia. A nie oszukujmy się, nasi pracownicy najczęściej tej determinacji nie posiadają, choćby dlatego, że nie mają na nią czasu. Wdrożenie nowych procedur skutecznej sprzedaży b2b wymaga czasu, wymaga dużej dawki skupienia się na zadaniu oraz trochę wolniejszej pracy przez pewien czas, aby później przejść do starań na najwyższych obrotach. Innym problemem oprócz braku czasu jest również zapominanie tego, czego się nauczyliśmy.

Przeciwdziałaj zapominaniu

Skoro tyle jest problemów to znaczy, że trzeba zrobić wszystko, aby im przeciwdziałać. Z zapominaniem jest sprawa dosyć prosta, ponieważ wystarczą od czasu do czasu dobre powtórki. Większość szkoleń nie posiada takiej opcji, czasem pracownik otrzymuje jakieś materiały, ale szczerze mówiąc, kto do nich zagląda. A skuteczny proces sprzedaży b2b wymaga pracy i powtórek. Dlatego najlepiej wybrać nowoczesne szkolenie z CustomerCentric Selling. Tu wszystko jest zaplanowane od początku do końca, a właściwie poza koniec, ponieważ samo szkolenie to nie koniec. Specjaliści od tych warsztatów zadbali o to, by nasi pracownicy nie zapomnieli tak łatwo o ich wskazówkach i starali się faktycznie wdrożyć je w życie. Dlatego nie zostaną oni pozostawieni sami sobie, ale jeszcze do trzech miesięcy po właściwym szkoleniu będą odbywali internetowe powtórki materiału. Dzięki temu zdołają dużo lepiej utrwalić i przyswoić nabytą wiedzę oraz będą mieli okazję do zadania dodatkowych pytań, bo przeciez inaczej wszystko przedstawia się na szkoleniu, a inaczej w realnej pracy, dopiero wtedy nasuwają się najważniejsze wątpliwości i pytania.

A może coaching?

Sprawa pytań i wątpliwości została rozwiązana w sposób bardzo przystępny. Oprócz zwykłych powtórek, czyli pytań, przypomnień, wskazówek, osoby, które odbyły szkolenie mają również możliwość skorzystania z indywidualnych sesji z coachem, który będzie w stanie odpowiedzieć na wszelkie trudności i wspomóc ich pracę w konkretnym przypadku. W czasie rozmowy z coachem będzie on również w stanie wyłapać ewentualne błędy, jakie popełnia nasz pracownik w czasie pracy z nowym procesem skutecznej sprzedaży b2b, a skoro dostrzeże błędy to będzie w stanie je skorygować. Wszystko po to, by nasz pracownik działał coraz lepiej i coraz efektywniej.

CustomerCentric Selling – jak to wygląda?

To konkretne szkolenie, a jest to szkolenie obecnie najlepsze na rynku, jeśli chodzi o nabywanie umiejętności sprzedażowych, może ono przynieść nam niebagatelne korzyści. Ten sposób nauczania i sama metodyka sprzedaży znane i wykorzystywane są na całym świecie, im prędzej Twoi pracownicy również ją poznają, tym lepiej dla Twojej firmy. Samo szkolenie trwa cztery dni. Są to dni intensywnych ćwiczeń, zadań, wykładów i ogromu wiedzy, który jednak jest uporządkowany i podany w przystępnej formie. I tak, jak pisaliśmy wcześniej, nie jest to koniec, po szkoleniu są jeszcze powtórki oraz spotkania z coachem, dzięki czemu materiał zostaje opanowany, jak najlepiej. Prowadzący warsztaty i spotkania to ludzie, którzy przede wszystkim mają wieloletnie doświadczenie w procesie sprzedaży, a więc znają specyfikę tej branży od podszewki, zetknęli się z tymi samymi problemami, co uczestnicy szkolenia.

Dodaj komentarz