Pomoc w centralnym zarządzaniu cenami, czyli program do sprzedaży w sklepie

W dobie cyfryzacji działań skuteczna organizacja obsługi w sklepie jest nieodzownym elementem działania przedsiębiorstwa. Dlatego też niezbędny jest program do sprzedaży w sklepie, który pomoże w szybkiej obsłudze klientów, ale też pomoże właścicielowi w kontroli całego interesu. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, dlaczego warto postawić na program sprzedaży w sklepie – http://positiveretail.pl/.

Program do sprzedaży w sklepie

Pozwoli on na to, by sprzedawca miał przed oczami wszystkie dane na temat klienta, ponadto pomoże sprzedawcy zrealizować transakcje wynikające z innych kanałów sprzedaży. Wygodnie zautomatyzowane będą procesy zwrotów i wymiany towarów oraz rozbudowana będzie kontrola pracowników, co nie pozwoli na to, by pracodawca ponosił jakiekolwiek straty. Dobry program do sprzedaży w sklepie wyróżnia się tym, że:
– jest prosty i intuicyjny w obsłudze – posiada bowiem nowoczesny interfejs, dobrze dostosowany do ekranów dotykowych,
– projekt systemu umożliwia bezproblemową pracę nawet osobom bez wcześniejszego doświadczenia,
– niekoniecznie wymaga stałego połączenia z Internetem,
– ekran systemu dopasowuje się do potrzeb sprzedających, to znaczy można go ustawić jeśli chodzi o wygląd i układ przycisków, co zwiększa ergonomię pracy,
– obsługuje wiele form płatności: gotówkę, bony, karty płatnicze, płatności mieszane,
– zawiera dokładne informacje o sprzedawanych produktach (zdjęcie, opis, szczegółowa specyfikacja),
– prezentuje produkty powiązane z aktualnie kupowanym produktem,
– umożliwia wprowadzanie promocji pakietowych czyli różnorodnych konfiguracji rabatów (np. trzy produkty w cenie dwóch), co ułatwia pracę sprzedającym, gdyż nie muszą oni nieustannie zapamiętywać jakie promocje obowiązują w sklepie,
– pozwala na wymianę towarów oraz szybkie przyjmowanie zwrotów: całość jest w pełni zautomatyzowana.
Takie cechy systemu sprzedaży znacznie ułatwiają pracę wszystkim zainteresowanym stronom.

Centralne zarządzanie cenami

Wszystkie procesy sprzedaży detalicznej, oddzielnie zajmują bardzo dużo czasu, najlepiej jest więc kiedy można je nadzorować razem – z centrali sieci. Takie zarządzanie jest wręcz niezastąpione przy prowadzeniu dużej sieci sprzedaży (która obsługuje wiele kanałów: zarówno bezpośrednich, jak i pośrednich). Program do sprzedaży może zapewnić kompleksową obsługę wszystkich czynności jakie odbywają się w całej sieci sklepów. Pozwala to na odgórną konfigurację wszystkich procesów biznesowych przedsiębiorstwa. W tym wypadku wyróżnić można trzy najważniejsze działania, na które takie centralne zarządzanie cenami pozwala:
1. Ustalanie sezonowych wyprzedaży. Ustala się wtedy nowe ceny artykułów, a czasem obniżki różnią się w różnych lokalizacjach sklepu. Zdarza się również, że inne ceny obowiązują klientów a inne partnerów biznesowych. W takich sytuacjach system sprzedaży pozwoli na bezproblemowe zróżnicowanie cen obniżkowych, w zależności od: lokalizacji sklepu czy kanału sprzedaży.
2. Korekta cen. Czasami chce zmienić się wartość produktów już sprzedawanych, czasami trzeba nadać inną cenę artykułom sprzedawanym w różnych miastach. Wszystko to można zrobić w jednym miejscu, bardzo szybko i bez problemu. System sprzedażowy pozwala na korekty cen na przykład konkretnych produktów ale też całych grup towarowych. Co więcej, może dziać się to jedynie w wybranej lokalizacji sklepowej albo dosłownie wszędzie. Nie trzeba tego konfigurować ręcznie – ceny zostaną zmienione wtedy we wszystkich sklepach. Jest to naprawdę wygodne rozwiązanie.
3. Kontrola ustalania ceń. System ogranicza dostęp do pewnych funkcji pracownikom, którzy nie powinni się ich podejmować. Tylko centrala decyduje bowiem o tym, jakie będą konkretne stawki cenowe. Pomaga to w zapobieganiu nadużyciom a nawet kradzieżom. Żaden sprzedający nie może sam zmienić ceny produktu, jeśli nie ma do tego nadanych przez centralę uprawnień. Centrala natomiast (i konkretni jej pracownicy), dzięki autoryzacji może przyznać niektórym możliwość udzielania rabatu. Dzięki temu działania firmy są bardziej sprawne.

Jak więc widać, program do sprzedaży w sklepie jest naprawdę przydatny, ponieważ pozwala na centralne zarządzenie funkcjami, których pojedyncze wykonywanie zajęłoby niezliczoną ilość czasu.

Dodaj komentarz